top of page

Wypalenie Zawodowe

icon_2.png

Przeciwdziałanie, radzenie sobie w sytuacji wypalenia.

Nawet ciekawa praca, nawet dobrze płatna praca - w pewnym momencie - „wypala”. Myśl o pójściu do pracy przestaje cieszyć.

Wyzwania stojące przed pracownikami nie budzą entuzjazmu. Wyniki pracy zawierają więcej błędów, a czas poświęcony na wykonanie zadania staje się coraz dłuższy. Pracownicy zaczynają uskarżać się na stan zdrowia.

Zaczynają częściej chorować i częściej korzystają ze zwolnień lekarskich, nawet w sytuacji, gdy ich nieobecność w pracy narazić ich może na pogorszenie statusu.

Atmosfera w pracy zaczyna być pełna pomówień, plotek, złośliwości. A „wszyscy” skarżą się na zmęczenie, „nerwy”, przepracowanie.

W skrajnych wypadkach obserwuje się nastawienie roszczeniowe wobec pracodawcy i/lub agresję w

stosunku do podwładnych.

Częstszymi stają się mniej zyskowne a zarazem zachowawcze decyzje, spada kreatywność w stosunku

do podejmowanych zadań. Zdolność pracowników (i firmy) do adaptowania się do zmieniających się warunków rynkowych

maleje.

Czym jest wypalenie? Czy jedynie kłopotem? Czy może nam w czymś pomagać?

A co najważniejsze: Jak zapobiegać wypaleniu i co robić, gdy jego symptomy zaczniemy odczuwać?

Jak zapobiegać wypaleniu członków zespołu i kadry kierowniczej?

​Cel pracy:

  • nabycie wiedzy niezbędnej do monitorowania przeciwdziałania i radzenia sobie z procesem wypalenia zawodowego.

  • wypracowanie praktycznych umiejętności rozpoznawania i szybkiego reagowania na syndrom wypalenia u pracowników

  • wzajemne, skuteczne motywowanie się przez pracowników w grupie

  • wzrost efektywności i skuteczności pracy

Umiejętność przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu

to szansa na dobrze, twórczo i z przyjemnością wykonywaną pracę bez kosztów zdrowotnych pracowników i zmniejszeniu potencjału organizacji.

 

Adresaci:

  • osoby pełniące funkcje kierownicze

  • pracownicy nastawieni na rozwój własnych kompetencji

Korzyści dla uczestników:

  • wzrost zaufania i szacunku w zespole

  • wypracowanie nowych nawyków funkcjonowania zespołu

  • nauka technik redukcji stresu

  • poprawa współpracy w zespołach

  • wzmocnienie pozytywnych więzi między uczestnikami szkolenia

  • praca nad postawami lojalności i zaufania uczestników szkolenia

  • praktyczne użycie biofeedbacku

  • materiały szkoleniowe (skrypt)

  • certyfikaty dla uczestników

wypalenie_zawodowe.jpg

Metody pracy:

  • praca warsztatowa

  • prezentacje i instruktaże narzędziowe

  • ćwiczenia indywidualne / grupowe

  • analiza studiów przypadków

  • rozwiązywanie zagadnień problemowych

  • analiza dobrych praktyk

​Warunki pracy:

  • praca grupowa, pracujemy z maksymalnie 30 uczestnikami, optymalna grupa to między 9 a 15 osób 

  • czas pracy to 1 dzień szkoleniowy - 8 godzin (z dwoma przerwami) 

  • warsztaty stacjonarne, prowadzone w siedzibie firmy

Ramowy plan:

  • prezentacja wybranych sytuacji

  • prowadzących do wypalenia zawodowego

  • analiza przykładowych sytuacji - co przyśpiesza, co spowalnia

  • pojawienie się wypalenia zawodowego, czynnikipredestynujące (np. osobowość, rodzaj kultury zarządczej)

  • psychologiczne podstawy wypalenia zawodowego

  • narzędzia do monitorowania, profilaktyki i działań naprawczych

  • techniki ochrony przed wypaleniem zawodowym

  • metody radzenia sobie w sytuacji wypalenia zawodowego

  • podsumowanie

zadzwoń i zarezerwuj

tel. +48 502 309 321

aldonaziolk@gmail.com

  • Trzech specjalistów od umysłów

  • Trzy charyzmatyczne osobowości

  • Trzy punkty widzenia

  • Różne metody i nowatorskie narzędzia pracy

  • Analiza przypadków

  • Praktyka i ćwiczenia

Warsztaty prowadzi zespół:

aldona.png

Certyfikowany coach ICF, certyfikacja uzyskana w prestiżowym Instytucie Mukoid, interdyscyplinarnie wykształcona absolwentka Uniwersytet Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego. Doświadczenie zdobywała szkoląc różne grupy zawodowe managerów średniego i wysokiego szczebla (też w: Kobiecetwarze.pl i Ekopraktyczni.pl) 

Przez lata zarządzała dolnośląskimi mediami, zarządza firmą eventowa. Pracuje jako coach specjalizując się w biznes coachingu oraz w coachingu kobiet.

bottom of page