Wypalenie Zawodowe
Przeciwdziałanie, radzenie sobie w sytuacji wypalenia.
Nawet ciekawa praca, nawet dobrze płatna praca - w pewnym momencie - „wypala”. Myśl o pójściu do pracy przestaje cieszyć.
Wyzwania stojące przed pracownikami nie budzą entuzjazmu. Wyniki pracy zawierają więcej błędów, a czas poświęcony na wykonanie zadania staje się coraz dłuższy. Pracownicy zaczynają uskarżać się na stan zdrowia.
Zaczynają częściej chorować i częściej korzystają ze zwolnień lekarskich, nawet w sytuacji, gdy ich nieobecność w pracy narazić ich może na pogorszenie statusu.
Atmosfera w pracy zaczyna być pełna pomówień, plotek, złośliwości. A „wszyscy” skarżą się na zmęczenie, „nerwy”, przepracowanie.
W skrajnych wypadkach obserwuje się nastawienie roszczeniowe wobec pracodawcy i/lub agresję w
stosunku do podwładnych.
Częstszymi stają się mniej zyskowne a zarazem zachowawcze decyzje, spada kreatywność w stosunku
do podejmowanych zadań. Zdolność pracowników (i firmy) do adaptowania się do zmieniających się warunków rynkowych
maleje.
Czym jest wypalenie? Czy jedynie kłopotem? Czy może nam w czymś pomagać?
A co najważniejsze: Jak zapobiegać wypaleniu i co robić, gdy jego symptomy zaczniemy odczuwać?
Jak zapobiegać wypaleniu członków zespołu i kadry kierowniczej?
Cel pracy:
-
nabycie wiedzy niezbędnej do monitorowania przeciwdziałania i radzenia sobie z procesem wypalenia zawodowego.
-
wypracowanie praktycznych umiejętności rozpoznawania i szybkiego reagowania na syndrom wypalenia u pracowników
-
wzajemne, skuteczne motywowanie się przez pracowników w grupie
-
wzrost efektywności i skuteczności pracy
Umiejętność przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu
to szansa na dobrze, twórczo i z przyjemnością wykonywaną pracę bez kosztów zdrowotnych pracowników i zmniejszeniu potencjału organizacji.
Adresaci:
-
osoby pełniące funkcje kierownicze
-
pracownicy nastawieni na rozwój własnych kompetencji
Korzyści dla uczestników:
-
wzrost zaufania i szacunku w zespole
-
wypracowanie nowych nawyków funkcjonowania zespołu
-
nauka technik redukcji stresu
-
poprawa współpracy w zespołach
-
wzmocnienie pozytywnych więzi między uczestnikami szkolenia
-
praca nad postawami lojalności i zaufania uczestników szkolenia
-
praktyczne użycie biofeedbacku
-
materiały szkoleniowe (skrypt)
-
certyfikaty dla uczestników
Metody pracy:
-
praca warsztatowa
-
prezentacje i instruktaże narzędziowe
-
ćwiczenia indywidualne / grupowe
-
analiza studiów przypadków
-
rozwiązywanie zagadnień problemowych
-
analiza dobrych praktyk
Warunki pracy:
-
praca grupowa, pracujemy z maksymalnie 30 uczestnikami, optymalna grupa to między 9 a 15 osób
-
czas pracy to 1 dzień szkoleniowy - 8 godzin (z dwoma przerwami)
-
warsztaty stacjonarne, prowadzone w siedzibie firmy
Ramowy plan:
-
prezentacja wybranych sytuacji
-
prowadzących do wypalenia zawodowego
-
analiza przykładowych sytuacji - co przyśpiesza, co spowalnia
-
pojawienie się wypalenia zawodowego, czynnikipredestynujące (np. osobowość, rodzaj kultury zarządczej)
-
psychologiczne podstawy wypalenia zawodowego
-
narzędzia do monitorowania, profilaktyki i działań naprawczych
-
techniki ochrony przed wypaleniem zawodowym
-
metody radzenia sobie w sytuacji wypalenia zawodowego
-
podsumowanie
-
Trzech specjalistów od umysłów
-
Trzy charyzmatyczne osobowości
-
Trzy punkty widzenia
-
Różne metody i nowatorskie narzędzia pracy
-
Analiza przypadków
-
Praktyka i ćwiczenia
Warsztaty prowadzi zespół:
Certyfikowany coach ICF, certyfikacja uzyskana w prestiżowym Instytucie Mukoid, interdyscyplinarnie wykształcona absolwentka Uniwersytet Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego. Doświadczenie zdobywała szkoląc różne grupy zawodowe managerów średniego i wysokiego szczebla (też w: Kobiecetwarze.pl i Ekopraktyczni.pl)
Przez lata zarządzała dolnośląskimi mediami, zarządza firmą eventowa. Pracuje jako coach specjalizując się w biznes coachingu oraz w coachingu kobiet.